Fri frakt vid beställning över 500kr
Vi är anslutna till Payson, du kan välja att betala med Swish, faktura eller ditt bankkort.
Efter att du har lagt din beställning kommer du att få en automatisk orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Om du har angett en felaktig e-postadress kommer du naturligtvis inte att få någon bekräftelse. Om så är fallet, vänligen kontakta oss så skickar vi en bekräftelse manuellt. Vi ser fram emot att hjälpa dig med din beställning.
Vi använder spårbar frakt via postnord. Du kommer få en länk med ett spårningsnummer via e-post när din produkt har skickats. Kontrollera även din skräppostmapp om du inte ser e-postmeddelandet.
Alla beställningar på SavedByGrace hanteras via “Print on demand”. Det betyder att din order trycks direkt när du lägger din beställning. Leveranstiden är vanligtvis mellan 2-5 vardagar.
Anländer din beställning till ett ombud kommer paketet ligga i 7 dagar innan den skickas tillbaka till oss. Om du inte hämtar ut din leverans inom denna tid kommer en avgift på 180 kr för returfrakt och hantering att debiteras.

Enligt konsumentverket har du 14 dagars ångerrätt från och med dagen du tar emot eller hämtar ut din beställning. Innan du gör en eventuell retur/reklamation SKA du skicka ett mail till oss på info@savedbygrace.se

Du står för returfrakten (om det inte rör sig om en reklamation)
Paketet ska skickas med spårbar frakt.

Ångerrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Som kund har du rätt att undersöka varan eller varorna men du får inte bryta plomberingar eller prova produkten då denna då inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl, därmed upphör ångerrätten.

Skicka din retur till:
Saved By Grace
C/O Johanna Eliasson
Gulmåravägen 6
197 34 BRO

Om du gjort en specialbeställning anpassad för bara dig (specialtryck) klassas det som en beställningsvara och ångerrätten gäller inte i dessa fall.

ÅTERBETALNING OCH RETURPOLICY

1. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

1.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@savedbygrace.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

1.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har frseglats (plomberats) och där frseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

2. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

2.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@savedbygrace.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

3. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

namn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Uppdaterar…
  • Inga produkter i varukorgen.